Nasz Kościół, nr 511 (08.09.2019r)

ROZWAŻANIA NAD SŁOWEM BOŻYM

Słowa Ewangelii według świętego Łukasza:

Wielkie tłumy szły z Jezusem. On zwrócił się i rzekł do nich: ”Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem. Kto nie nosi swego krzyża, a idzie za Mną, ten nie może być moim uczniem. Bo któż z was, chcąc zbudować wieżę, nie usiądzie wpierw, a nie oblicza wydatków, czy ma na wykończenie? Inaczej gdyby założył fundament, a nie zdołałby wykończyć, wszyscy patrząc na to zaczęliby drwić z niego: "Ten człowiek zaczął budować, a nie zdołał wykończyć". Albo który król, mając wyruszyć, aby stoczyć bitwę z drugim królem, nie usiądzie wpierw i nie rozważy, czy w dziesięć tysięcy ludzi może stawić czoło temu, który z dwudziestu tysiącami nadciąga przeciw niemu? Jeśli nie, wyprawia poselstwo, gdy tamten jest jeszcze daleko, i prosi o warunki pokoju. Tak więc nikt z was, kto nie wyrzeka się wszystkiego, co posiada, nie może być moim uczniem”. Łk 14,25-33

Nic w naszym życiu nie może konkurować z Panem Jezusem. Cokolwiek nas odciąga od Niego, winno się stać przedmiotem naszej nienawiści. Nie sposób być Jego uczniem, jeśli nie podejmie się radykalnej decyzji wyboru drogi krzyża i odrzucenia wszystkiego, co oddala nas od Jezusa. Ponieważ sami na taką wolność nie potrafimy się zdobyć, musimy prosić w modlitwie o dar Bożej mocy i mądrości z wysoka.

ks. Jarosław Januszewski

"WAKACJE Z BOGIEM" W ŁUKĘCINIE

W czasie tegorocznych wakacji odbył się kolejny wyjazd ,,Wakacji z Bogiem’’. Dnia 21 lipca wszyscy uczestnicy wyjazdu wraz z opiekunami zebrali się przy Dworcu PKP w Katowicach, gdzie około godziny 7 rano wyruszyli nad morze do miejscowości Łukęcin. Nasz pobyt odbywał się w Domu Rekolekcyjno-Wypoczynkowym ojców Paulinów. Pierwszy dzień zakończyliśmy Mszą Świętą, wspólną modlitwą, spacerem i oglądaniem pięknego zachodu słońca na plaży. Następnego dnia zwiedziliśmy Sanktuarium Macierzyństwa NMP w Trzebiatowie oraz miasto Kołobrzeg. Przechodząc przez centrum miasta zwiedziliśmy Bazylikę Konkatedralną Wniebowzięcia NMP. Zwieńczeniem spaceru po promenadzie było płynięcie statkiem po wzburzonych falach. Przez kolejne dni naszego wyjazdu chodziliśmy na plażę, kąpaliśmy się w morzu pod opieką ratowników, spacerowaliśmy po mieście oraz poznawaliśmy sąsiednie miejscowości. Każdy dzień rozpoczynaliśmy i kończyliśmy modlitwą oraz uczestniczyliśmy w Eucharystii. Wieczorami, gdy dzień się już kończył nie brakowało wspólnych gier, zabaw i śmiechów. Cały wyjazd minął bardzo szybko. Jesteśmy wdzięczni ojcom Paulinom za gościnę, ale przede wszystkim chcemy podziękować naszym cudownym opiekunom za opiekę i wspólnie spędzony czas. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku wybierzemy się na kolejne ,,Wakacje z Bogiem”.

Asia Kowalska

ZMARŁA

• Eugenia Traczuk

Redakcja: Jadwiga i Jerzy Wieczorek, Grzegorz Pieńkowski, Ks. Piotr Pilśniak

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Życzenia, artkuły oraz wiersze można przysyłać pocztą elektroniczną na adres NK.

Redakcja zastrzega sobie prawo wprowadzenia korekty nadesłanych tekstów.

Nr konta parafii: 42 2490 0005 0000 4500 3360 5563

"Bądźcie na tym świecie nosicielami wiary i nadziei chrześcijańskiej, żyjąc miłością na co dzień. Bądźcie wiernymi świadkami Chrystusa zmartwychwstałego, nie cofajcie się nigdy przed przeszkodami, które piętrzą się na ścieżkach Waszego życia. Liczę na Was. Na Wasz młodzieńczy zapał i oddanie Chrystusowi".